Podczas gdy tydzień chyli się ku końcowi, a weekend wita nas z otwartymi ramionami, ja przychodzę do was z transmutacyjnym konkursem. Nie chciałabym, byście za bardzo się przegrzewali podczas tej zabawy, wobec tego przygotowałam wykreślankę. Ukryłam w niej 15 zaklęć, których używa się podczas zajęć Transmutacji. Hasła są ułożone w każdym możliwym kierunku, więc miejcie oczy szeroko otwarte! Dla uprzyjemnienia wam poszukiwań, dałam małego słodziaka w tle.
Za znalezienie jednego hasła można zdobyć 2 punkty, co łącznie daje wam szansę na wzbogacenie się o 30 punkty. Dodatkowe 10 punktów można zdobyć za wybranie dwóch zaklęć, opisanie ich działania i podanie przykładu użycia (może być z serii, może być wasz autorski). Osoby, które zdobędą przynajmniej 20 punktów, będą mogły dodać do swojego Kryształowego Klasera znaczek z niuchaczem.
Rozwiązania konkursu można wysyłać do przyszłego piątku, 27 października, do północy na moją sowę: vivienne.levittoux@gmail.com. Proszę podpisywać się w wiadomości imieniem, nazwiskiem oraz domem/funkcją! Ponadto uczulam na wysyłanie grupowo identycznych odpowiedzi, ponieważ łatwo można za takie coś stracić punkty. W razie pytań służę pomocą.
Przesyłam ciepłe pozdrowienia
[Ciemnowłosy wparował do zamku w ciemnym płaszczu z kapturem na głowie. Na dworze było zimno i wilgotno, jednak Xander zdawał się nie zwracać na to najmniejszej uwagi. Wędrował przed siebie, nie spoglądając na ludzi wokół niego. Nie miał czasu ani siły na pogaduchy o niczym. Kiedy dotarł pod tablicę ogłoszeń, zawiesił na niej małe ogłoszenie, które pogładził mokrą od deszczu ręką, żeby się wyprostowało, jednak efekt był niezbyt zadowalający — tusz się rozmazał, a róg kartki się naderwał. Mężczyzna przeklnął pod nosem, wyciągnął różdżkę i sprawnym ruchem naprawił zniszczenia, a później jak gdyby nigdy nic wyszedł z zamku i zniknął w ciemności.]
Szanowna Społeczności!
Nadeszła pora na konkurs z mojego przedmiotu, dlatego też przybywam do Was z dość łatwym zadaniem, które polega na połączeniu w pary podanych informacji. Spodziewajcie się 10 przykładów, które po poprawnym dopasowaniu znikają, dlatego można na spokojnie działać metodą prób i błędów. Żeby jednak nie musieć się bawić w bezcelowe klikanie, polecam zerknąć do loga z drugiej lekcji Różdżkarstwa, tam jest większość informacji potrzebnych do rozwiązania.
Za wykonanie całości i wysłanie mi screena możecie liczyć na 40 punktów. Rowan ( xanderlarreau@gmail.com ) będzie biegał po korytarzach szkolnych do 22 października, godziny 23:59 i będzie zbierał Wasze odpowiedzi. Nie zapomnijcie podpisać się imieniem, nazwiskiem i domem/funkcją, bo bez tego nie otrzymacie punktów.
Różdżka mówi o Tobie więcej, niż Ci się wydaje.
Nadeszła pora na czwartego Detektywa Tajemnicę. Punktację z zeszłego tygodnia znajdziecie pod tym linkiem. Osoby, które nie wiedzą, na czym polega Detektyw Tajemnica, odsyłamy do przeczytania opisu zabawy.
Waszym zadaniem — jak i poprzednio — jest zidentyfikowanie, kto popełnił opisaną zbrodnię. Dodatkowo, na podstawie małej podpowiedzi, spróbujcie rozgryźć, kto jest tajemniczym detektywem, ujawniającym przestępstwa innych. Jeśli nie będziecie w stanie odgadnąć — nie martwcie się! Każda próba zostanie nagrodzona, a poszlak prowadzących do detektywa, z tygodnia na tydzień pojawia się coraz więcej. Poszlaki z minionych tygodni znajdziecie tutaj: tydzień 1, tydzień 2, tydzień 3. W zabawie mogą brać udział zarówno uczniowie, jak i stażyście oraz nauczyciele.
Informujemy, że zagadkowe akta czwartej sprawy zostały już ukryte gdzieś w zamku. Tak jak poprzednio, na odnalezienie ich i udzielenie odpowiedzi macie czas do niedzieli (22.10.2023) do godziny 23:59. Swoje prace ślijcie na adres: dyrekcja.amr@gmail.com, podpisując się przy tym imieniem, nazwiskiem oraz domem/funkcją.
Z życzeniami udanej zabawy,
W waszych klaserach powoli zaczynają pojawiać się kolejne znaczki. Dziś będziecie mieli szansę na zdobycie kolejnego, jako że o godzinie 21:30 na stronie szkoły zostanie ukryty znaczek Alice Wright. Waszym zadaniem będzie odnalezienie go, a następnie wysłanie jego lokalizacji na sowę dyrekcja.amr@gmail.com maksymalnie do jutra (18.10) do godziny 21:30. Za odnalezienie go i wskazanie miejsca ukrycia, możecie otrzymać 20 punktów/galeonów. Wasze postępy możecie śledzić pod tym linkiem. W arkuszu są odnotowane prawie wszystkie wasze zdobycze - z wyłączeniem dzisiejszego losowania!
Przypominam o tym, że to wy prowadzicie swój klaser. Odnośniki do szablonów znajdziecie tutaj: Gryffindor | Hufflepuff | Ravenclaw | Slytherin | Staż | Profesorstwo. Ponadto uspokajam, jeśli zdobyliście kilka takich samych znaczków. Istnieje możliwość wymiany znaczka z inną osobą, biorącą udział w zabawie. Szczegóły dotyczące wymiany znajdziecie w opisie zabawy, w nagłówku zatytułowanym: "Co jeśli dostanę dwa jednakowe znaczki?". Osoby, które posiadają więcej niż jeden dany znaczek, mają są zaznaczone w arkuszu czerwoną i pogrubioną czcionką.
Życzę udanych poszukiwań,
Pora na konkurs, który jest miksem dwóch przedmiotów jakie mam przyjemność prowadzić w tym roku, czyli Zaklęć oraz Magomedycyny. Poniżej znajdziecie świstoklik, który przekieruje Was do pierwszej części konkursu - zadaniem jest odgadnąć dziewięć zaklęć ukrytych w cytatach z książek o młodym czarodzieju. Każda poprawnie rozwiązana inkantacja to 3 punkty i galeony. Chcąc odgadnąć hasło wystarczy, że wybierzecie odpowiednie litery zgodnie z przypisaną do nich liczbą (np. 10. trzecia litera | Incendio - C), za to również otrzymacie 3 punkty i galeony, więc łącznie za tę część konkurs możecie uzyskać 30 punktów oraz galeonów. Opis drugiej części zadania konkursowego, wartego 10 punktów, znajdziecie w świstokliku. Pamiętajcie również, że za uzyskanie minimum 20 punktów otrzymacie piękny znaczek z chorbotkiem.
Rozwiązanie prześlijcie na sowę (isabella0stewart@gmail.com) do następnego poniedziałku - 23 października, do godziny 23:59. Nie zapomnijcie podpisać się imieniem, nazwiskiem oraz domem do jakiego należycie w Akademii Magii Ramesville.
Życzę powodzenia